~~~> !nd@h k@h sEbu@h pErk@hw!n@n ? <~~~

~~~> !nd@h k@h sEbu@h pErk@hw!n@n ? <~~~

Rabu, 28 September 2011

saat terakhir..

            Ya..terdetik di hati Yana...ya..aku perlu bangkit demi anak dan masa depan aku..x kan aku nak bersedih sepanjang masa mengenangkan orang yang telah tiada...Sudah la Yana Aryana..bangkitla dari kecewa dan air mata...fikirkan masa depan yang mendatang...kau bukan melupakannya..tetapi kau hendak tinggalkan kenangan silam hitam..supaya menghadapi masa depan cerah...
              Manakala..Mikhail Hisham sudah lama memendam perasaan pada Yana since sekolah menegah lagi..tetapi dia x nk confess cause risau sekiranya hubungan persahabatan yang terjalin lama akan terputus sesudahnya hilang kasih mereka...but this time..Mikhail Hisham will never let her go anymore selepas kehilangan Yana selama setahun selepas Yana menjadi milki arwah Yusuf.....kini...dia x akn lepaskan buat kali kdua....
                Nak dijadikan cerita...suatu hari...Yana dan Mikhail keluar lunch together...as usual....tiba-tiba bertembung dengan Yusuf yang sedang dalam perjalan ke pejabatnya..."bos...saya keluar lunch dulu yew...ada ape-ape yang bos nak pesan?"soal Yana seperti biasa..."hah....hmm..x da apa-apa"dingin saja percakapan Yusuf....dan berlalu pergi tanpa pamitan....Yana dan Mikhail pelik dengan perangai bos mereka yang seorang nie...."napa gan bos Yana tu?"soal Mikhail inginkan kepastian..."hmm....ntah..."Yana pon keliru dengan bos dier yang satu nie.....
               "Napew gan aku nie?"soal Yusuf x keruan...."perasaan tadi tu...?"tanya Yusuf....."adakah perasaan tadi itu adalah.......cemburu? ah!..betul kew 2 cemburu? nape aku nak cemburu dengan Yana? sedangkan aku x da apa-apa dengan dia...ahh!"x keruan seketika Yusuf di buatnya...Yana...Yana..
                Balik sahaja Yana dari lunch...terus dipanggil oleh Yusuf ke pejabat...semua orang tertanya-tanya...sebab-musabab Yana dipanggil ke pejabat...macam ada urgent jew....sbelum nie x pernah pon Yana kena panggil...."ye bos....bos panggil saya?"soal Yana hairan..."ya..masuk...."dengan segera Yana masuk...kecut juga perut xpecially...tengok muka Yusuf tegang giler..."saya nak ecok awak pergi ke site project dengan saya.."ujar Yusuf dingin...x seperti selalu...ramah,murah dengan senyuman...sekarang nie....eeee...menakutkan....
              "Baiklah...nanti saya tanya pukul berapa nak bertolak dekt secretary en.Yusuf yew...."baru Yana nak beredar.....Yusuf bersuara...."x yah...esok awak pergi dengan saya....nanti saya mesej kol bapew nak g esok..."nyata Yusuf....."emm....baikla..."angguk Yana....aik?macam mana dia tau no.fon aku?ish..musykil giler.....
                Esoknya...sepanjang hari Yana dan Yusuf bersama...dan....mood Yusuf hari itu umapama sinar suria yang ceria gitu...wah....Yana terasa berada disamping arwah Yusuf....perilaku Yusuf ini x berubah langsung berbanding arwah suaminya.....bahagia kerana dapat melepaskan rindu pada yang tersayang.....begitu juga Yusuf.....seperti kekasih cinta yang dah lama x berjumpa....rindunya dapat dilepaskan....tiba-tiba....."aaooowww.....sakit!"jerit Yusuf semasa baru sampai ke pejabatnya....selepas selesai kerja diluar dengan Yana...."Yana yang berada luar pejabatnya terdengar dan segera masuk ke dalam pejabat Yusuf...."Ya Allah...en.Yusuf....tolong!"jerit Yana apabila ternampak Yusuf terbaring atas lantai x sedarkan diri....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan