~~~> !nd@h k@h sEbu@h pErk@hw!n@n ? <~~~

~~~> !nd@h k@h sEbu@h pErk@hw!n@n ? <~~~

Jumaat, 23 September 2011

saat terakhir...

  Terkedu Yusuf apabila Yana menyatakan bahawa dia yang menyuruh Yana datang ke mari...sedangkan dia baru sahaja bangun dari tidur selepas makan ubat demam..."apa yang Yana cakap ni? abang x paham la..ab.." "Sudah x payah nak explain panjang lebar tentang apa yang Yana nampak dengan mata kepala Yana sendiri"dengan pantas Yana memotong cakap Yusuf tanpa memberi sedikit pun ruang penjelasan kepada Yusuf..dengan segera Yana berlalu dari situ dengan titisan air mata yang hanya dia dan ALLAH sahaja yang tahu betapa peritnya....
                                       syahdu malam
                                              berlagu sepi
                                     mengiring rawan dalam taman hati
                                 gelisah menanti kau kembali
                                      manja menagih pujukan disisi
                                          kerna sesalkan cintamu
                                      dirantai digelanggi rindu
                                  sehinggakan diri sanggup mengalah kepadamu
                                       Dosa mu ku anggapkan debu
                                          bisa diterbang angin yang lalu
                                       ku sedia memaafkan mu
                                  biar aku berpaut seribu
                                        asal sembuh luka mu pahitku
                                           rasa madu........



     "Yana...Yana..please..tolong dengar cakap abang..sayang..."kejar Yusuf apabila ternampak Yana keluar dari kafe Bidasari...selepas seminggu pergaduahan mereka berlaku..."Encik Yusuf Aimin...tolong jangan ganggu saya lagi..kalau x saya buat aduan pada warden tentang ganggu Encik Yusuf..."ujar Yana dalam dingin dan tegas..."Yana..ke..kenapa Yana panggil abang macam tu? abang x salah..apa yang Yana lihat dan dengar..itu semua fitnah"jelas Yusuf akan kedudukan yang sebenar..
        "Encik Yusuf..bukan ke saya dah cakap bahawa saya x akan terima semula Encik Yusuf dalam hidup saya setelah apa yang dah berlaku?"soal Yana sambil menahan sebak di dada setelah terbayang akan peristiwa hitam itu..lalu Yana pun melintas untuk ke perhentian bas diseberang jalan..tanpa Yana sedar sebuah kereta meluru ke arahnya.."Yana!"panggil Yusuf sambil menolak Yana dengan kuat supaya tidak dilanggar oleh kereta itu...BANG!! "abang!!!.." dengan segera Yana meluru ke arah Yusuf yang sedang terkapar setelah dilanggar kereta tersebut..

   "Abang!"jerit Yana apabila terjaga dari mimpi yang masih membelenggu diri ini..Hari ini..satu peristiwa yang membangkitkan semula kenangan dan kesedihan Yana..apabila..
   "Assalamualaikum.."sapa suara yang amat dirindui dan amat dikenali Yana..."Waalailkumussalam.."jawab Yana lalu berpaling memandang sang suara yang mengalunkan sejahtera diatas hidup orang lain..alangkah terkejutnya Yana..apabila terpandang manusia yang serupa dengan arwah Yusuf Aimin berada dihadapannya...rindunya bukan kepalang seperti ingin memeluk sahaja lelaki yang berada dihadapannya ini..tetapi Yana masih ingat akan batasnya..
     "Saya..pengganti CEO...Yusuf Aimin..mengganti ayah saya yang tiba-tiba hari ini terpaksa ke Korea untuk persidangan antarabangsa.."ujarnya dengan tenang..sambil tersenyum memandang wajah Yana..'YUSUF AIMIN'kata hati Yana terdetik..abang..abang x kenal Yana dah ke?persoalan yang mampu berkumandang disanubari Yana saja.. "yela..saya perkenalkan diri saya..sebab awak pekerja baru kan?lagi pun awak x pernah jumpa saya..so lebih baik saya bagi tahu awal-awal..so x la awak tertanya-tanya siapa saya"ujar panjang lebar Encik Yusuf Aimin sambil mempamerkan senyuman yang serupa dengan kekasih hati Yana dulu..abang!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan